Retur och reklamation

Du som är privatperson har 30 dagars bytesrätt/ångerrätt när du handlar online. Det innebär att du inom 30 dagar från att du mottagit ditt paket kan skicka tillbaka oanvända, oskadade varor. Observera att du inte har bytes- eller ångerrätt för vara som tillverkats enligt dina anvisningar eller vara som inte lämpligen kan återlämnas pga. hälso- eller hygienskäl om förseglingen har brutits. Om varan är trasig när du öppnar paketet eller om det blir fel på varan har du, som är privatperson, reklamationsrätt i totalt 3 år från du mottog paketet. Reklamation måste dock göras inom skälig tid och senast 2 månader efter att du upptäckte felet. 

Privatperson, som utnyttjar sin ångerrätt, betalar själv fraktkostnaden för den returnerade varan. Vi skickar med en fraktsedel som går att använda - kostnaden är 99 kr och tas från priset när vi krediterar den returnerade varan. Du kan också använda eget fraktsätt med utleverans till oss eller lämna varan i butik om du har möjlighet. Kängspecialisten, Luntmakargatan 72, 113 51 Stockholm.

Ej uthämtat paket. Vi förbehåller oss rätten att debitera kunden en avgift för paket som inte hämtats ut från ombudet. Avgiften är 300 kr och avser kostnaden för frakt, returfrakt och hanteringskostnad. Paket ligger vanligen kvar i cirka 14 dagar från ankomstdagen hos ditt ombud. 


Instruktioner:

  • Vid retur MÅSTE alla produkter returneras i originalförpackningar komplett med samtliga tillbehör. Även kartongen skall komma till oss i oskadat skick. Vid reklamation är detta inte nödvändigt.
  • Tänk på att alltid skicka produkten i ytteremballage för att inte skada originalförpackningen.
  • Förpacka godset väl för att undvika skador.
  • Bifoga en kopia av följesedeln eller kvittot i händelse av reklamation.


JavaScript seem to be disabled in your browser.

You must have JavaScript enabled in your browser to utilize the functionality of this website.