Reklamation och retur

Du som är privatperson har 30 dagars bytesrätt/ångerrätt när du handlar online. Det innebär att du inom 30 dagar från att du mottagit ditt paket kan skicka tillbaka oanvända, oskadade varor. Observera att du inte har bytes- eller ångerrätt för vara som tillverkats enligt dina anvisningar eller vara som inte lämpligen kan återlämnas pga. hälso- eller hygienskäl om förseglingen har brutits. Om varan är trasig när du öppnar paketet eller om det blir fel på varan har du, som är privatperson, reklamationsrätt i totalt 3 år från du mottog paketet. Reklamation måste dock göras inom skälig tid och senast 2 månader efter att du upptäckte felet. 

Privatperson, som utnyttjar sin ångerrätt, betalar själv fraktkostnaden för den returnerade varan. Vi skickar med en fraktsedel som går att använda - kostnaden är 99 kr och tas från priset när vi krediterar den returnerade varan. Du kan också använda eget fraktsätt med utleverans till oss eller lämna varan i butik om du har möjlighet. Kängspecialisten, Luntmakargatan 72, 113 51 Stockholm. 

Instruktioner:

  • Vid retur MÅSTE alla produkter returneras i originalförpackningar komplett med samtliga tillbehör. Även kartongen måste vara oskadd och utan tejp. Vid reklamation är detta inte nödvändigt.
  • Tänk på att alltid skicka produkten i ytteremballage för att inte skada originalförpackningen.
  • Förpacka godset väl för att undvika skador.
  • Bifoga en kopia av följesedeln eller kvittot i händelse av reklamation.


JavaScript seem to be disabled in your browser.

You must have JavaScript enabled in your browser to utilize the functionality of this website.